Varrásról, táskákról, életmódról és mindenfélékről

PurpleTurtleBlog

PurpleTurtleBlog

DIY füzet

Varrj magadnak olyan füzetet, amilyet szeretnél!

2017. június 29. - purpleturtlebag

Hirtelen úgy éreztem, nem tudok tovább élni egy olyan füzet nélkül, aminek barnák a papírjai. Eléggé odafigyelek arra, hogy ne vegyek felesleges dolgokat csak azért, mert megtetszenek a boltban, vagy egy ehhez hasonló "azonnal kell egy ilyen" érzés tör rám, de nagy esély van arra, hogy az adott dolgot utána csak pakolom majd jobbra-balra. Azért persze néha mégis elcsábulok:) Viszont pont amiatt, mert olyan ritkán ajándékozom meg magam valami hasonlóval, azokat a tárgyakat, amiket mégis megveszek, mind nagyon-nagyon szeretem. 

Szóval a barna papíros füzet. Nem csak arra figyelek, hogy ne nagyon vásároljak hirtelen felindulásból, hanem arra is próbálok, hogy amikor viszont veszek valamit, azt lehetőleg magyar tervezőtől vegyem. Így aztán bementem a Fiókba, ahol csodálatos füzetek, noteszek, papírok és mindenféle írószerek vannak (majdnem el is gyengültem). Ha ilyesmire van szükségetek, vagy csak gyönyörű papírokat akartok szaglászni és tapogatni, feltétlenül menjetek be! Viszont álmaim füzete sajnos nem volt köztük, úgy tűnik, a barna papír nem divat mostanában. Gondoltam rá, hogy írok valamelyik általam követett tervezőnek, hogy nem készítene-e nekem egy ilyet, de ennél természetesen sürgősebb volt az ügy, mert ha már valami kell, akkor az lehetőleg azonnal legyen az enyém.

Így aztán arra jutottam, megcsinálom magamnak! Nem lett tökéletes (az azonnali birtoklási vágy kapkodással is párosul :) ), de úgy szeretem, ahogy van. Nem kellett hozzá más, mint 10 darab natúr papír a hobbi boltból (mivel nem tudtam dönteni, kétféle színből vettem 5-5 darabot) és egy szép fotókarton.

p1000214_copy.jpg

Ugyan nem sajnáltam volna a pénzt egy szuper kisszériás, tervezői darabra, de így egy kicsit úgy éreztem, rengeteget spóroltam is az ügyön, hiszen az alapanyagok kevesebb, mint 500 forintba kerültek, és mindjárt meglátjátok, hogy a munka sem volt több vele 10 percnél.

Fogtam ezt a 10+1 oldalt, és a fotókarton közepére húztam egy nagyon vékony és halvány vonalat ceruzával. Azért erre az oldalra, mert itt fog látszani a varrás, ezért a füzetnek a külseje lesz felül az összevarrásnál. Ezután ruhacsipesszel összefogtam 4 oldalon, mert hát gombostűvel mégsem tűzhettem össze őket, viszont ha nem fogtam volna össze, össze-vissza csúszkáltak volna a papírok egymáson.

p1000215_copy.jpg

Ezután 80-as tűvel (a papírok nem a legvékonyabbak, bár nem tudom megmondani, hány grammosak), sima egyenes öltéssel egyszerűen összevarrtam őket. Biztosra akartam menni, ezért egyszer odafele és egyszer visszafele varrtam és reménykedtem, hogy sikerül pont ugyanoda varrnom a tűvel, ez a füzet feléig sikerült is, de utána sajnos elcsúszott. Biztosan elég lett volna, ha csak egyszer varrom át, vagy ha nem vagyok lusta dupla szálat fűzni felülre, akkor úgy is megoldható lett volna a dolog... :) Jó tanács: ne kapkodjatok!

p1000217_copy.jpg

p1000220_copy.jpg

A végén áthúztam a belsejébe a kívül maradt szálakat, elcsomóztam, és kész is lett a barna papíros füzetem:)

p1000224_copy.jpg

p1000221_copy.jpg

Szerintem ezt a bejegyzést több idő volt elolvasni, mint egy ilyen füzetet elkészíteni, de persze még lehet ezt tovább csinosítani: lekerekíteni a széleit, vagy tökéletesen egyformára vágni az oldalát, és akkor már egy kicsit több időt venne igénybe a projekt. Persze tovább gondolni is ér: fotóalbumnak, receptes füzetnek, vagy bármi hasonlónak is el tudom képzelni akár magatoknak, akár ajándékba.

Füzetvarrásra fel! :)alairashoz.jpg

 

 

 

 

Lilla

 

Kapcsolódó bejegyzések:

5+5 ok, ami miatt érdemes megtanulni varrni

Egyszerű ruha átalakítás

 

A bejegyzés trackback címe:

https://purpleturtle.blog.hu/api/trackback/id/tr1912627397

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása