Varrásról, táskákról, életmódról és mindenfélékről

PurpleTurtleBlog

PurpleTurtleBlog

Egyszerű ruha átalakítás

Ha találtál egy szuper ruhát, csak egy kicsit nagy...

2017. június 14. - purpleturtlebag

Ebben a bejegyzésben szeretném Nektek megmutatni, hogy már egy nagyon alap varrótudással is átalakíthattok ruhákat, így aztán a tudás megszerzésével rengeteg lehetőség tárul elétek :) A képek minőségéért már most elnézést kérek, újra tanultam a dologból és legközelebb inkább megvárom, hogy legyen fotós segítségem, mint hogy ezt a tükrös-telefonos megoldást alkalmazzam.

Talán tudjátok, hogy hatalmas ruhatár frissítéses projektben vagyok, így jó alaposan átgondolom, mi legyen a már meglévő ruháimmal, esetleg kell-e valamiből új, mit tartok meg és mit nem... A nyári ruháimmal kapcsolatban is rájöttem, hogy bizony van mit kiselejtezni. A selejtezés után viszont nem sok dolog maradt, úgyhogy felkerekedtem, hogy beszerezzek pár felsőt, ruhát. A vadászat sikeres volt, 4 ruhával tértem haza (szigorúan turis szerzemények), viszont ebből egy átalakításra szorult. Ez sokszor előfordul turkálós daraboknál, és nagyon átgondolom, megéri-e még bíbelődni egy-egy darabbal, és bár régen képes voltam halmozni az ilyen cuccokat, ma már tényleg alaposan meggondolom, kell-e az nekem, meg tudom-e csinálni, stb. Viszont ebbe a "dzsungeles" ruhába beleszerettem, ez is abból a nagyon kényelmes, lenge, könnyű, nem-vasalós típusból van, amit úgy szeretek, viszont egy kicsit nagynak bizonyult.

Ilyenkor ezeket szoktam megnézni:

  • a válla jó-e (ha nem, nem veszem meg, mert azon nem nagyon tudok - legalábbis nem egyszerűen - alakítani),
  • az ujja a hónaljánál jó-e (ha nem, akkor megnézem, azon tudok-e alakítani, de ennél most nem kellett),
  • van-e rajta olyan varrás (pl. a mell résznél, derekánál), amit érinteni fog a szűkítés, és ha igen, akkor megpróbálom elképzelni, hogy milyen hatással lesz ez rá. Ha "az úgy már nem biztos, hogy jó lesz", akkor inkább nem veszem meg.

Ha átment ezeken a szempontokon, akkor is felkészülök lélekben, hogy bizony nem biztos, hogy sikerülni fog, úgyhogy ezzel a tudattal veszem meg.

Szóval íme a ruha és az, ami belőle lett. Szerencsére az ujja úgy, ahogy van jó volt (kicsit megbonyolítja a helyzetet, ha az is nagy, de arra is van megoldás, ha olyan ruhadarab kerül majd a kezem közé, azt is megmutatom), így csak az oldalainál kellett egy kicsit bevenni, illetve ezt a pont előnytelen hosszt megrövidíteni.

ruha.jpg

Látjátok, hogy tényleg semmi bonyolult és nehéz nincs a dologban: az oldalait "találomra" (oké, ez a találom ez olyan, mint a szakácskönyvekben az "ízlés szerint", elsőre nem biztos, hogy sikerül, de valahol el kell kezdeni) bejelöltem, az aljából pedig csak simán levágtam, amennyit szerettem volna. Ez egy egyébként is lenge ruha, szóval csak a lengeségén akartam csökkenteni, az pedig jóval könnyebb, mint a passzos ruhák átalakítása. Ami segíthet egy ilyennél, az az, ha egy már meglévő ruhát rátesztek és átrajzoltok a szűkítendő darabra.

Ezt nagyobban is megmutatom:

img_20170611_151442819.jpg

Ezután a biztonság kedvéért a leghosszabb öltéstípussal (fércelés helyett...) megvarrtam az oldalát és gyorsan felpróbáltam, hogy jó lesz-e. Itt még tudtam volna alakítani, de szerencsére pont jó volt. Ezután közepesen hosszú öltéssel megvarrtam rendesen, a széleket levágtam (fontos, hogy ne legyen törés, vagy csücsök az eredeti és az új varrás között, az egész oldalvarrásnak teljesen folytatólagosnak kell lennie ahhoz, hogy szép legyen), majd duplán felhajtottam, felvarrtam az alját, és kész is lett. Az egész nem volt több fél óránál, csak egyenes öltést használtam, és azóta már fel is vettem a szép új ruhámat, amit biztos, hogy jobban fogok szeretni, mint egy akármilyen boltban, leárazáson vett kétszázadik ruhadarabot, hiszen egy kis munkát is tettem bele, ráadásul tudom, hogy nem támogattam a vásárlással olyanokat, akiket nem szerettem volna :)

Újabb példa arra, miért érdemes megtanulni pár alapfogást a varrógépen. Ha még nem tudsz varrni, varróbarátnőmmel, Dórival szívesen megtanítunk egy 4 órás workshop keretein belül. Facebook oldalunkon mindig fent vannak az aktuális időpontok, katt ide: https://www.facebook.com/vagjbele/

Vágj bele te is!

alairashoz.jpg

 

 

 

 

 

Lilla

Kapcsolódó bejegyzések:

5+5 ok, amiért érdemes megtanulni varrni

Ruhatár frissítés I.

Ruhatár frissítés II.

A bejegyzés trackback címe:

https://purpleturtle.blog.hu/api/trackback/id/tr9312592249

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása