Varrásról, táskákról, életmódról és mindenfélékről

PurpleTurtleBlog

PurpleTurtleBlog

Vidám kenyeres zsákkal a felesleges szemét ellen - avagy PTB X zerowaste

2017. július 06. - purpleturtlebag

Nem is lehetne aktuálisabb a dolog, hiszen rengetegen csatlakoztak a #plasticfreejuly kezdeményezéshez, úgyhogy valószínűleg ti is több hulladékmentességgel, szeméttel és főleg műanyag szeméttel kapcsolatos cikkel találkoztatok mostanában (ha nem, a bejegyzés végén linkelek párat).

Azt már lehet, hogy tudjátok, hogy elég fontos számomra, hogy a lehető legkörnyezetkímélőbb, legfenntarthatóbb módon éljek, ennek ellenére úgy érzem, hogy olyan messze vagyok a hulladékmentességtől és attól, hogy elérjem a "lehető legkörnyezetkímélőbb" életmódot, mint Makó Jeruzsálemtől. Kicsit olyan ez, mint amikor elkezdek valamit tanulni, és ahelyett, hogy azt érezném, egyre többet tudok, csak azt érzem, hogy egyre kevesebbet, mert egyre nagyobb a halmaz, amit meg szeretnék tanulni:) Na, pont ez van ezzel a témával is. Volt egy elég stresszes időszakom ezzel kapcsolatban, amikor mindent akartam egyszerre és minden élelmiszer vásárlásomnál csak azt láttam, hogy te jó ég, megint mennyi szemét lesz ebből, vagy konkrétan hónapokig bűntudatom volt, mert megvettem az Orsayben egy nadrágot, ami helyett nyilván lett volna más megoldás, de más tényezőket is mérlegelve jó döntésnek tűnt. Ezen szerencsére túl vagyok, most inkább örülök, ha egy-egy dologban sikerül megvalósítanom a hulladékmentességet, vagy egy-egy új dologra sikerül odafigyelnem. 

De ennyit rólam, jöjjenek a zsákok!

p1000388_kicsi.jpg

Az évek alatt elég sok anyagot sikerült felhalmoznom, van, amit kaptam, van, ami a táskákból maradt vissza, van, amit csak úgy megvettem (khm...), aztán nem lett belőle semmi. Egy jó adagot már kiselejteztem ezekből, viszont még mindig belőlük. Gondolkodtam, hogy mit lehetne velük kezdeni, és akkor ugrott be, hogy varrhatnék belőlük kenyeres zsákot! Így aztán kimostam mindet és gyártottam párat kipróbálásra. Szuper jók, már a pasimat/barátomat/páromat/hogymondjamkit is felbuzdítottam, varrtam neki egy szép fiús darabot, remélem, hamarosan használni is fogja:) Mivel ezek tulajdonképpen maradék anyagok, így az anyagköltséget nem számítom bele az árba, hiszen valójában ez kétszeresen szolgálja azt, hogy kevesebb szemetet termeljünk: ezeknek az anyagoknak ugyanis egy része valószínűleg előbb-utóbb a kukában végezné.

A zsákok használatáról még egy GIF-et is készítettem:

via GIPHY

Szóval ha szeretnétek egy szuper zsákot, írjatok a Facebook oldalamon keresztül, vagy a purpleturtlebag@gmail.com e-mail címre.  Ezek közül az anyagok közül tudtok választani:

mintak_blogra.jpg

A zsákok kb. 24*29 cm-sek, de kérésre lehetnek kisebbek, nagyobbak, üzenetben érdeklődj, hogy melyik anyagból mekkora készülhet még. 1200 Ft/db-ért jövő héttől már ebbe kérheted a zsömlét, kiflit, kenyeret a pékségnél, vagy a répát, krumplit, almát a zöldségesnél! :) 

Itt megnézheted a már elkészült darabokat.

Hulladékmentességre fel!

Lilla

És a beígért pár cikk:

Vous.hu - Júliusi kihívás - egy hónap műanyag nélkül

wmn.hu - Háztartás hulladék nélkül? Kipróbáltuk: és ez történt

hulladekmentes.hu - tippek, blogbejegyzések, webáruház 

 

Kapcsolódó PTB bejegyzések:

Kedvenc nyári PTB táskák

A bejegyzés trackback címe:

https://purpleturtle.blog.hu/api/trackback/id/tr3712644385

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása