Varrásról, táskákról, életmódról és mindenfélékről

PurpleTurtleBlog

PurpleTurtleBlog

Újra hasznos a farmer, újra szép a lánc

Rövid biciklis DIY ötlet ráérősöknek

2017. július 03. - purpleturtlebag

Najó, be kell látnom, a cím kicsit hatásvadász, vagy legalábbis a "hasznos" szót tágan kell értelmeznünk ahhoz, hogy igaz legyen.

biciklilanc.jpg

Sajnos a biciklim óriás szervizelésen van (megint...), de most aztán _tényleg_ minden ki lesz rajta cserélve, úgyhogy utána úgy fogok suhanni a városon át, hogy csak na! Amíg a paripa a wellnessben van, én végre varrtam új védőt (vagy inkább szépítőt, mert védeni nem tudom, mitől védi) a láncnak. Szeretem a szép részleteket, és már nagyon zavart az a szakadt, rojtos, és lássuk be, kicsit igénytelenné vált huzat, ami a láncomat takarta, így most rászántam kb. 45 percet arra, hogy varrjak rá egyet (naná, ezer dolgom lenne, csak épp egyiket sem volt kedvem elkezdeni, ilyenkor minden más hirtelen nagyon fontossá válik, például az is, hogy ezt ledokumentáljam - hopp, mindjárt el is megy az egész este). A 45 percből nagyjából 10 a kifordításra ment, illetve lehet ezt sokkal gyorsabban is, szerintem 20 perc alatt megvan az egész, ha nem szórakoztok a díszöltésekkel.

p1000362_copy.jpg

Szóval fogtam egy régi farmer darabot, vágtam belőle egy akkora csíkot, ami olyan hosszú, mint amekkora részt be szerettem volna fedni a láncból (+ 1-1 cm ráhagyás a levarráshoz) és olyan széles, amiből a szélek összevarrása után, pont akkora cső lett, amit rá tudtam húzni a láncra. Színes cérnákkal díszöltéseket tettem rá, kifordítva varrtam belőle egy hurkát (a két végét beszegtem és levarrtam), kifordítottam úgy, hogy a színe legyen kívül (ehhez a művelethez némi türelemre és még egy kis türelemre volt szükség), ráhúztam a láncra és a két végét kézzel egy-egy láncszemen keresztül összevarrtam, és kész is lett a mű!

Apróság, de szerintem pont az ilyen apróságok teszik szebbé a napot, és pont az olyan csúnya, rojtos apróságok, mint amilyen volt a láncom okoznak felesleges bosszankodásokat, így ezeket jobb minél hamarabb megváltoztatni.

Biciklire fel!

 

Ha tetszett a bejegyzés, kövess a Facebookon is!

https://www.facebook.com/purpleturtlebag/

Ha pedig szeretnél megtanulni varrni, gyere el kezdő workshopunkra: Vágj bele! varróworkshopok Facebook oldal

Kapcsolódó bejegyzések:

5+5 ok, ami miatt érdemes megtanulni varrni

 

alairashoz.jpg

 

 

 

 

 

Lilla

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://purpleturtle.blog.hu/api/trackback/id/tr5212639361

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása