Varrásról, táskákról, életmódról és mindenfélékről

PurpleTurtleBlog

PurpleTurtleBlog

Ruhatárfrissítés 4. rész - mire volt elég egy év?

2018. január 10. - purpleturtlebag

Végre rászántam magam, hogy leüljek leírni, sikerült-e ez a 2017-es egy éves nagy ruhatárfrissítés. Spoiler: hát, olyan "mátyáskirályosan", igen is, meg nem is.

8290034151_5230570b07_b.jpg

Talán tudjátok, hogy 2017 elején eldöntöttem, hogy rendet rakok az életemben a gardróbomban, és kialakítok egy kicsi, de annál jobban kombinálható ruhatárat. Akkor teljesen reálisnak tűnt, hogy ez egy év alatt sikerülni fog, sőt, még büszke is voltam magamra, hogy adtam magamnak időt, és nem mostazonnalrögtön szerettem volna ezt megcsinálni, hanem nagyon felnőttesen beláttam, hogy ez nem fog rövid időn belül sikerülni. Ha nem olvastátok az előzményeket, akkor itt (1. rész), itt (2. rész) és itt (3. rész) megtehetitek.

Az, hogy 2017-ben minden alapdarabot beszerezzek, az sajnos nem igazán jött össze, így a 2018-nak is egy hasonló listával futok neki. Ezen a listán már inkább ráérősebb darabok vannak, azaz majd ha szembejön, megveszem (mondjuk ha soha nem megyek el vásárolni, nem tudom, hol fognak szembejönni - de erről később). A tavaly beszerzett "alapdarabok" közül sajnos van pár, ami nem vált be, és bár tulajdonképpen csak egy szandálról és egy sportcipőről van szó, azért nagyon fáj értük a szívem. Talán idén sikerül. Alapdarab téren bajban vagyok még a farmer kabáttal, ami ugyan van, de nagyon nem tökéletes, pedig arról megtanultam, hogy nagyon fontos, hogy tökéletes legyen :D Illetve magával a farmerral is, amiről azt hittem, hogy évekig nem kell farmert vennem, mert van 3 darab is, amit tudok hordani, de ezeket idő közben vagy kifogytam, vagy nagyon kitágultak, úgyhogy ezekkel egyelőre nem tudom, mi lesz. Mindenesetre tényleg minden olyan, hogy ráérek beszerezni (bár ha valaki még ebben a szezonban hozzám vágna egy jó télikabátot, annak nagyon örülnék). 

Azt hiszem, a nyári ruhatáram augusztus végére igazán klassz lett. Nem áll sok elemből, azokat viszont mind nagyon szeretem, jól is érzem magam bennük, és én úgy látom, jól is állnak :) Amire nem gondoltam korábban, viszont már írtam is róla: szuper dolog az, hogy nincs sok ruhám, és mindet szeretem, így sokszor hordom is őket, viszont így nyár végére jó pár darab elhasználódott (ezek olyan turis darabok, amik nagyon jó állapotban voltak, mikor megvettem őket, bár a nagy részük már újonnan sem a legjobb minőséget képviselték). Tehát "darabszámra" megvagyok, viszont biztos, hogy pár darab helyett másikat kell majd beszereznem idén. Ugyanez vonatkozik 2 szoknyámra is, amiket imádok, de sajnos évek óta imádom őket, talán túl sok éve, és úgy is néznek ki :) Tehát az biztos, hogy vásárolnom vagy varrnom kell majd, de legalább tudom, hogy mit.

Aztán jött az ősz, és előkerültek az őszi-téli darabok. Ezekkel soha nem álltam jól, legalábbis azt hittem. Sok felsőt azért vettem, hogy legyen mit felvennem, így aztán ezek sokszor túl kicsik vagy túl nagyok voltak, semmihez nem passzoltak, stb. Itt újra elő kellett vennem a szigort :D Akkora káoszt láttam (a már kiselejtezett cuccaim között!), hogy ki kellett találnom valamit, amivel rendet rakok a szekrényben és a fejemben is a dologgal kapcsolatban. Így aztán azt csináltam, hogy elkezdtem szépen sorban felvenni mindent, és amit egyszer felvettem, azt nem tettem vissza a szekrénybe, hanem mosás után egy polcon gyűjtögettem őket. Ezt addig csináltam, míg fel nem vettem (szinte) mindent a szekrényből. Így pár darabot sikerült még kiselejteznem, illetve rájöttem, hogy van elég őszi-téli cuccom, amik ráadásul olyanok, hogy bármikor szívesen felveszem őket (oké, csaltam is, mert varrtam 2 ruhát). Azt hiszem, talán mostanra ezekkel is rendben vagyok.

Alapvetően sokkal, de tényleg, nagyon sokkal jobb most a helyzet, mint egy éve. Nagyon örülök, hogy ebbe belevágtam és valami tudatosságot helyeztem a gardróbomba (is). Reggelente tudom, mihez nyúljak, jól érzem magam a ruháimban, "van mit felvennem". Oké-oké, néha egy-egy hiszti azért becsúszik :) De azt nem látja senki. Tudatosabban vásárolok (bár vannak mellényúlások - lásd szandál és cipő kérdést, de egyszerűen nem tudom, hogy hogy lehet ezeket kiküszöbölni - valószínűleg sehogy), sokkal minőségibb darabokat, jobban odafigyelve arra, hogy tényleg jó legyen az adott ruhadarab, anyagban, szabásban, mindenben. Türelmesebb is vagyok, keresni már nem igazán keresek semmit, ráér, majd amikor szembe jön. Szembe pedig úgy jön, hogy néha, ha ráérek, vagy ha mondjuk van egy órám két program között és van kedvem, bemegyek pár turiba, boltba. Bár általában nincs kedvem:) De ezen próbálok változtatni. A fast-fashion üzleteket igyekszem elkerülni, ez nagyrészt sikerül is, de nem akarok álszenteskedni, tavaly egy nadrágot és pár bugyit vettem ilyen helyen (plusz két futó- és egy tornázós nadrágot az Aldiban/Lidl-ben - ez azt hiszem, ugyanaz a kategória). Év végén elmentem egy stílustréningre, ahol végre megtudtam a színeimet és pár fontos dolgot (például, hogy a farmerkabát az legyen tökéletes:) ). Ez nagyon hasznos volt, és sokkal hatékonyabb, mintha magamtól akartam volna az internetről kiturkálni a sok információt. Bár tegyük hozzá. hogy nekem ehhez a szín-dologhoz semmi érzékem, és azért azt látom, hogy sokan nagyon jól öltözködnek maguktól is. Azért akit érdekel a téma, vagy úgy érzi, semmi nem áll jól neki, vagy úgy, hogy magától fogalma sincs, milyen színek állnak neki jól, szerintem menjen el egy ilyenre, kikapcsolódásnak is szuper.

Már a fast-fashion boltok elkerülését is közelebbinek érzem, mint egy évvel ezelőtt: így, hogy "van mit felvennem" (persze eddig is volt, de értitek), és tényleg ráérek, így ráérek akár magam megvarrni ezt-azt, akár megvárni, míg szembejön a turiban, akár mással megvarratni pár dolgot, ha épp úgy van (pl. erősen gondolkodom egy télikabát varratásán - már ha találok ilyenre lehetőséget).

Sok ruhatárral kapcsolatos tervem van 2018-ra is, mert arra rájöttem, hogy ez így nem megy, hogy akkor van egy alap ruhatáram, és akkor évekig nem veszek semmit. Nekem ez most önmagában ellentmondásnak tűnik (de remélem, hogy pár év múlva máshogy fogom ezt látni): ha kevés ruhám van, sokszor hordom őket, hamarabb elhasználódnak és pótolni kell őket. Illetve az alapdarabokat sem sikerült mindet beszerezni, ahogy azt írtam is. Viszont ezekről már nem fogok írni, mert a lényeges változás szerintem már megtörtént, innentől nem lesz ez olyan érdekes. 

Szerintem érdemes hasonló dologba belevágni, csak ajánlani tudom. És sok-sok türelmet és kitartást kívánok hozzá! Nem szeretném túlmisztifikálni a dolgot, de ez azért nem teljesen csak a ruhákról szól. Van ebben minden, mi szem-szájnak ingere: a türelem, az elengedés és a tudatosság gyakorlása (és ez másra is kihat, nem csak a ruhásszekrényre), egy kis szégyenérzet (a sok felhalmozott cucc miatt), egy kis lassítás, egy kis elkeseredés, egy kis kitartás, egy kis magabiztosság (a projekt után főleg) és nagyon, nagyon sok tükörbe nézés ;)

Lilla

alairashoz.jpg

 

Kapcsolódó bejegyzések:

Ruhatárfrissítés 1., 2., 3.

Miért érdemes megtanulni varrni?

 

 A kép forrása: Pinterest

A bejegyzés trackback címe:

https://purpleturtle.blog.hu/api/trackback/id/tr1713563113

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása